Vlaamse stoofpot met bier

Mocht u eens een dag niet weten wat te koken in de op handen zijnde horrorwinter (zo heb ik mij laten informeren), dan heb ik hier een smakelijk winterrecept.

Wat u nodig heeft voor twee personen:
·         300 gram hamlappen
·         Zout en peper
·         Boter
·         Een el bloem
·         Een ui
·         75 gram gerookte spekblokjes
·         250 cc donker bier
·         Een laurierblaadje
·         Een takje tijm
·         Een el mosterd
·         200 gram winterwortel

Snijd de ham in blokjes en bestrooi deze met zout, peper en bloem. Laat de boter smelten in een stoofpan en bak het vlees totdat het rondom bruin is. Verwijder het vlees uit de pan en voeg aan het overgebleven bakvet de ui en de spekblokjes toe. Doe het bier erbij. Als dit kookt, voeg dan ham, laurierblaadje, tijm en mosterd toe. Laat dit 45 minuten sudderen met het deksel op de pan. Voeg na een kwartier de wortel toe. Laurierblaadje en tijmtakje verwijderen en serveren met dikke patatten. Smullen maaaarrr! 

Dit recept komt, met wat aanpassingen hier en daar, uit het tijdschrift ‘Boodschappen’, maar aangezien dit gratis verstrekt wordt, neem ik niet aan dat het een probleem is dat ik het recept hier publiceer.


Comments

Popular posts from this blog

Plague Doctor (free pattern)

Crochet Bag

Fisherman's Lamp